Powiatowy Urząd Pracy w Gostyninie ogłasza nabór wniosków o przyznanie jednorazowego dofinansowania na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach środków Rezerwy Funduszu Pracy.
Liczba uczestników jest ograniczona i wynosi 11 osób.
''Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej".
Kwota dotacji o jaką można wnioskować:
• nie wyższa niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w dniu zawarcia umowy.
Terminy:
• Pobranie formularzy wniosków: Od 15 września 2025r. do 25 września 2025r. – formularze dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gostyninie (pok. 23) lub na stronie internetowej www.gostynin.praca.gov.pl.
• Weryfikacja wniosków: Od 15 września do 24 września 2025r.
• Składanie kompletnych wniosków:
Tylko 25 września, w godzinach 07:15-14:00,
W tym dniu nie będzie możliwa weryfikacja wniosku.
- osobiście w sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy w Gostyninie (ul. Płocka 66/68, I piętro, pok. 16)
- przesyłając oryginał wniosku wraz z wymaganymi załącznikami za pośrednictwem operatora pocztowego lub usług kurierskich na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Gostyninie ul. Płocka 66/68, 09-500 Gostynin (w przypadku nadania wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innego operatora, zachowanie terminu na złożenie wniosku oceniane będzie według daty i godziny wpływu do Powiatowego Urzędu Pracy w Gostyninie, a nie według daty nadania przesyłki u tego operatora);
Uwaga: W przypadku znacznej liczby wniosków przekraczającej pulę dostępnych środków, o zakwalifi-kowaniu do dofinansowania decydować będzie nie tylko liczba zdobytych punktów, ale również kolejność wpływu wniosku, w tym data i godzina jego złożenia.
Wymagania dotyczące wniosków:
• Druk wniosku musi być aktualny z obowiązującymi przepisami prawnymi
• Wnioski muszą być kompletne, wypełnione czytelnie oraz trwałym środkiem pisarskim, a także zawierać wszystkie wymagane załączniki.
• Wnioski niekompletne lub zawierające błędy nie będą rozpatrywane.
• Wszystkie kserokopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem — opatrzone datą, podpisem oraz adnotacją: „Za zgodność z oryginałem”.
Uwaga! Nowy obowiązek zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: zwrot podatku VAT
Osoba otrzymująca dofinansowanie (dofinansowanie udzielane jest w kwocie brutto), która w trakcie realizacji uzyska status czynnego podatnika VAT (tj. nabywa prawo do odliczenia podatku VAT), zobowiązana jest do:
1. Zwrotu równowartości podatku VAT dotyczącego zakupów sfinansowanych w ramach przyznanego dofinansowania — nawet jeśli faktycznie nie dokonała jego odliczenia;
2. Dokonania zwrotu w terminie nie późniejszym niż 90 dni od dnia złożenia pierwszej deklaracji VAT, w której możliwe było dokonanie odliczenia;
3. W przypadku przekroczenia powyższego terminu — naliczane będą ustawowe odsetki za opóźnienie.
Monitoring umowy będzie prowadzony aż do momentu wygaśnięcia prawa do odliczenia VAT — urząd będzie weryfikował, czy beneficjent nie odzyskał podatku VAT w deklaracjach, w których istniała taka możliwość (co do zasady – w okresie do 5 lat od dokonania zakupów).
Okres obowiązywania umowy oraz zabezpieczenie:
• Umowa obowiązuje przez okres 12 miesięcy wykonywania działalności gospodarczej oraz przez dodatkowy okres monitorowania podatku VAT.
• Z uwagi na możliwość odzyskania podatku VAT w okresie 5 lat od poniesienia wydatków, forma zabezpieczenia wskazana we wniosku musi obowiązywać przez okres 7 lat (12 miesięcy działalności + 5 lat monitoringu + margines zabezpieczający).
Zainteresowanych Beneficjentów prosimy o zapoznanie się z treścią dodatkowych informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej.
Szczegółowych informacji Beneficjentom ubiegającym się o dofinansowanie udzielają:
Kontakt:
• Agnieszka Sikora – specjalista ds. programów
tel.: (24) 269 71 73
e-mail: a.sikora@gostynin.praca.gov.pl
• Joanna Tyszkiewicz – specjalista ds. programów
tel.: (24) 269 71 73
e-mail: j.tyszkiewicz@gostynin.praca.gov.pl