Aktualności

Zmiany w zakresie zgłaszania ofert pracy

Uprzejmie informujemy, że 1 czerwca 2025 r. wchodzi w życie ustawa z dnia
20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025r. poz. 620), która wprowadzi  nowe zasady zgłaszania ofert pracy do urzędów pracy.

         W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:

  1. organy władzy publicznej;
  2. organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  3. podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  4. podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  5. podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o  ochronie konkurencji i konsumentów.

Zmiany mają za zadanie ułatwienie osobom bezrobotnym i osobom poszukującym pracy znalezienie pracy.

  • Zgłoszenia będą realizowane elektronicznie przez formularz dostępny na www.praca.gov.pl.
  • Wymagane będzie założenie konta pracodawcy, które można utworzyć przy użyciu profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
  • Po zgłoszeniu oferty, wskazany PUP wiodący dokona jej weryfikacji i publikacji w bazie ePraca.

Prosimy o wcześniejsze założenie konta pracodawcy w systemie praca.gov.pl, co pozwoli na sprawne wdrożenie nowych obowiązków.

Informacje o publikacji dokumentu